Home    |
 Fitness 
    |    Food    |    Fashion&Beauty     |     FAQ     |    Contact

slider

19.1.16

{Changing Eating Habits}

I can totally understand those who have problems managing their calories
&diet. 
I loooove food (esp desserts) 
& it can be kinda hard to manage your intake at times. 
I always believe that we should eat in moderation 
& that a small amount of "dirty" food is fine 
but I always have the tendency to binge eat after shoots :/
Will be sharing with y'all some tips on how to better manage your food intake today.
Hope this will be useful for those who are looking to be in more control of their weight/
prevent binge eating!


1. Eat from smaller plates

Think this is really useful because you will put lesser in your plate 
when the size of your plate is smaller.
Well, 
do keep in mind not to under feed yourself though! 
I find that this method will be useful for those who tends to pile food on their plates
like wayyyyyy too much. 
Esp during buffets. 


2. Use a smaller spoon

This is somewhat similar to the previous one.
It will be really useful for those who want to lose weight as 
a smaller spoon allows you to hold only so much of the food.
You may also start to feel fuller faster when you put a smaller portion into your mouth each time as you will then be able to chew food slowly 
&allow your body to inform you when it starts feel full.

3. Eating in front of a mirror

HAHA Hookayy,
I actually tried this whenever I am about to grab that bag of chips
when I am supposed to be leaning out for an upcoming shoot.
It actually works!
You may start feeling really guilty bout putting "junk food" into your mouth when
you're able to see your reflection in the mirror.
Better yet,
try doing it half-naked/ in your sports bra! hahaha


4. Eat/chew slowly

As mentioned earlier,
chewing/eating slowly actually allows you to better digest your food intake
& enable your body to send you signals when it is starting to feel full.
This will prevent you from overeating & worst yet (this always happens to me D:),
start hurting from overeating :/
I always overeat so much that my tummy starts hurting like crap
& I can't even stand up straight after.
Anyone feel me? hahah

5. Do not eat out of the jar

Hookayy...
So I have an ultimate soft-spot for TORRES' black truffle chips. 
If you haven't tried it, 
YOU HAVE TO (esp if you're a truffle lover like me)!!!
So so good.  
Anyways, 
I digress...
It is really important to NOT eat outta the bag/jar. 
I'm pretty sure many of y'all (I'm guilty of this too) 
have experienced witnessing the entire bag gone within seconds of eating outta the bag/jar. 
Come on, you know this is true!
It's so hard to manage the portion that you are eating when the entire bag is right within your reach. 
Grab a handful instead 
& store the remaining :)


6.Food diary 

I have never done this before cause I find it kinda depressing.
No offence, just a personal opinion. 
I find it depressing cause I know how WELL it will work on me hahaha 
Having to note down everything I have eaten the entire day is just...
This is def one way to play the guilt trip on yourself hahaha
However, 
I really do think if you needa drop some pounds (for health/ competition reasons), 
it really is essential & effective.
You can also keep track of how many calories, carbs, protein and fats that you have been consuming. 



Hope these tips are useful to y'all!
Rmb, food is ESSENTIAL. 
Don't ever hurt yourself by underfeeding your body!
These are tips for those who are looking to shred some pounds to be HEALTHY,
not underweight! 
Love yourself & be kind to yourself. xx




♥♥♥
*Disclaimer: pics used in this post doesn't belong to me*

14.1.16

{ZNU; one stop shop for online shopping}

Chinese New Year is approaching
& have yall done your shopping yet?
Wanna share with yall one of my fav online shopping site today;
Why do I love them?
They have tons of looks to pick from,
The website is easy to navigate
&&& most importantly,
they are super affordable!
You can get a complete #ootd from them for just $20 :o
Not only that,
They also have regular sales on their site.


Here are my 2 picks from them:



Wore this one for Christmas &
I really like how it is super comfy & stylish at the same time.
Comfort is def top on my priority when it comes to dressing up heh
This dress comes in 2 colours; black & blue.
Here's the link to the dress that I'm wearing:
http://www.znu.com/product/long-sleeve-see-through-sexy-slim-irregular-dress

The next was what I wore for my birthday :p
I really like the skirt so so much.
It fits me perfectly & the colour is so bright and vibrant.




&here's the link for this pretty petal prints skirt:
http://www.znu.com/product/petal-prints-skirt-co-ord-set

Am always spoilt with choices whenever I shop @ www.znu.com heh
Looking forward to sharing more looks with yall by them!





♥♥♥



13.1.16

{LG TONE Infinim + LG Active}

Today, I will be doing a review on the LG TONE Infinim. 
I was really excited about this this headset as it's something really different from our normal earphones/earpieces. 

Here's a little background bout the LG TONE Infinim( retails at $209 ): 
The LG TONE Infinim is developed in collaboration withHarman/Kardon®, one of the leading audio equipment manufacturers. 

The TONE Infinim also provides upmost comfort to users, thanks to LG’sinnovative retractable wire management technology that leaves no exposed wires to tangleTONE Infinim is equipped with a jog button to fast forward and rewind effortlessly, as well as sound and vibration alertfunction to inform of incoming messages, current time and battery status.All this while offering the longest standby time  550 hours  among behind-the-neck type Bluetooth headsets.



It comes in a very sleek packaging and even the device itself is very compact & sleek.



It was very easy for me to navigate the device 
&I personally think that it is really great for runs/ cardio sessions (esp in the gyms).
Here's why, 
have you ever accidentally hook your arms against your ear piece when you're doing your jogs/ 
accidentally pulled against the wire?
There were countless times where it happened to me 
& it always resulted in sending my phone flying across the treadmill hahah 
SUPER HEART PAIN.
I also noticed that it is very easy to extend the wires of the ear buds 
& the button also allows it to recoil easily which saves us 
the hassle of needing to coil up the wires. 

If you prefer headsets w pop colours, 
you can also check out the LG Active which is compatible with any Bluetooth-enabled smartphone. 


To me, 
The standout feature of the LG Active is that it is water & sweat resistance (YESSSSS!)
hahah both headsets are really lightweight
& there weren't any distortion in the music (which was one of my main concern).

All these talk bout the headsets just makes me wanna head out for a run now!
hahaha 
Until next time!



♥♥♥

24.11.15

{Eyebrow Embriodery x Milly's}

Finally have the time to drop by Milly's latest store
which is located at Suntec City, Tower 1 #03-324/325 (next to True Fitness).
Was really excited bout visiting this outlet as they offer new services here!
Booked an appointment with them to try out their eyebrow embroidery & IPL services. 
Will be sharing with y'all bout my first ever eyebrow embroidery experience today :]


Was surprised by how spacious the store was :o 
This outlet is really huge!


There are different ares for the various services that they cater to.
Here are where the nail services will be carried out:




Really like the simple & chic decor of this outlet.


HEHEH spotted my pic :p
This section is where the IPL & waxing services will be performed at. 


So I have never done eyebrow embroidery before...
Was really nervous as I didn't know what to expect 
&lots of worries kept running through my mind. 
Well, 
it will be super obvious if my brows are done properly cause they are known to "frame" your face. 
Furthermore, 
it was my first time doing eyebrow embroidery so I was really unsure bout what to expect hahah 
okayy, I'm a worry bug ...
Anyho, 
I have always wanted to give eyebrow embroidery a go as (many of y'all would have known by now)
I'm super lazy when it comes to putting on make-up. 
hahah the only thing that I bother applying on my face is sunblock... 
Not only that, 
I wasn't exactly blessed with perfect eyebrows, 
they are kinda thin (esp the front & end) 
so I will always needa fill them in. 
Those who has been drawing their brows will probably know that 
if you don't wash them off properly, 
you will start having clog pores around/on your brows.
haha y'all don't need know how I know that :}

Here's my naked face & how they look like before eyebrow embroidery:


Hookayy, 
so how was it?
Will try to be as detailed as possible with the process!
The beautician started with shaping & trimming my brows.
*pardon the pre-period & stress outbreaks on my face*


She then drew in the outline & shape of the brows. 
Then, 
I was asked to check if its ok 
& instruct the beautician (YouYou) on where I would like to make some changes on. 
After which, 
I was faced with the tough question of what colour I would like my brows to be. 
hahah the problem is, 
I tend to change my hair colour pretty often 
&you know how our brows are supposed to match our hair colour?
After a long dilemma, 
I decided on the dark brown colour as I thought it will probably be the safest choice.

The actual process begins with YouYou applying numbing cream on my brows.
Thank goodness for numbing cream!
hahah whoever who created it is a genius :p
*ahem* I have low tolerance for pain.


After about 10-15mins, 
she started "cutting" my brow with a blade.
Don't worry, 
each blade is only being used once 
& the equipment are also sterilised. 


I didn't exactly feel much pain during the process.
It just felt like someone is constantly scratching your skin 
but there isn't much pain which was a weird sensation haha
Didn't take pics of the bleeding brows cause I'm pretty sure most of y'all wouldn't wanna see that...

TADAHH! 
It's done!


Was given a cream to apply on my brows to prevent infection. 
They instructed me to avoid letting the brows come in contact with water 
& to apply the cream for the next 3-4 days. 


Was informed that the brows will be very dark the following days
so that the colour can last longer.
Well, 
They weren't kidding bout that! 
hahah I woke up the next morning with really dark brows.

The brows started to peel on the 3rd day as I started wiping & cleaning them with cotton wool. 
It took a lot of self-control from scratching them during this period 
as they started to itch quite a bit causing they were healing hahah

After about 5 days, 
the colour of my brows became lighter 
& I was really happy with how natural they look!


How my brows look like after a month:


Oh, 
in case you're wondering, 
I did the 6D hair stroke brow :))
It is an advanced eyebrow embroidery technique which introduces more strokes
to mimic your existing brow hairs.
That's the reason why the end result looks so natural!
Gotta say that it was a pretty good first time experience.
It was easy to take care of the brows during the recovery phase
&the cream they provided was so handy. 
Def looking forward to my touch-up session!

For those who wanna give their eyebrow embroidery a go, 
you're in luck!

Milly's is having a promotion !!!

1.    Basic Brows $299 (Include 1 touch up) usual $499 
2.    Combination Brows $499 (Include 1 touch up) usual $699
3.    3D Creative Brows $599 onwards (Include 1 touch up) usual $799
4.    6D Hair Stroke Brows $699 (complimentary 1 touch up) usual $1399

***Do note that the promotion is only applicable when 
you quote my name "Georgina" before booking an appointment!

For more information, 
you can contact Milly's @ Suntec City; 8383 5395 //


♥♥♥